Doomed.

Eleştirmen Notu: 9 (Mükemmel)

 Hikâyenin eleştirisine, açıklama kısmı ile başlayalım. Kısa ama ilgi çekici olmuş. Herhangi bir hata yok. Ancak açıklama kısmı kurgu hakkında ipucu vermeli, bir okuru kendine çekmeli. Bu hikâyenin açıklaması, bence bu şekilde de okuyucuyu gayet kendine çekiyor.

 Fazlasıyla merak uyandırıcı.

 Hikâyenin neredeyse dokuzuncu bölümüne kadar geldim fakat yazım, noktalama hatalarından en fazla bir iki tane görebildim. Gerçekten dikkat edilmiş ve özenilmiş olduğu her hâlinden belli.

 Uzun uzun bölümleri var. Öyle ki, bazı bölümler ikiye ayrılmış. Bu bir okura göre oldukça sıkıcıdır. Bir yerden sonra her zaman sıkar. Fakat aksine 'Doomed.', şu ana dek Wattpad platformunda okuduğum en akıcı hikâyeydi. Bir paragrafı, bir diğer paragrafı iple çekmemizi sağlayacak cinsten. Yazım, anlatım, üslup o kadar akıcı ki; bir gece içerisinde beş-altı bölüm bitirip, hâlâ sıkılmamış olmanız mümkün.

 Betimlemelerde sade bir dil kullanılmış. Gözünüzde canlandırabileceğiniz kadar yeterli ve başarılı.

 Kurgu ne başında ne de sonunda size klişe gelmeyecektir. Okudukça okuyasınızın geleceği bir kurgu bence. Karakterlerin iç dünyası güzel yansıtılmış. Her biri, bir süre sonra size tanıdık gibi geliyor. Kendinizi kurgunun içinde hissedebiliyorsunuz, ki bence bir kurguyu da başarılı kılan budur.

 Birinci bölümde, kızın kişiliği farklı geldi. Ama cidden fazlasıyla sevdim ve kendime yakın hissettim.

 Bölümlerde gördüğüm bir hata var; konuşma diyaloglarından önce ve sonra; bazı bölümlerde fazladan boşluk bırakılmış ancak bazı bölümlerde bırakılmamış. Bunun düzenlenmesini öneririm...

 Bunun dışında bir hata görebileceğimi sanmıyorum.

 Gerçekten okunmayı hak eden, başarılı bir kurgu ve üslup eseri; Doomed. Ve ben kesinlikle okumaya devam edeceğim.

 Okunulması gereken bir hikâye. Umarım bir gün kitap da diyebiliriz.

 Başarılar dilerim.


Kurgu: 10/9

Yazım:10/9

Özgünlük: 10/8.5

Akıcılık: 10/10

Betimlemeler: 10/8.5


Eleştirmen Notu: 9


Hikâye Linki: https://www.wattpad.com/story/50172642-doomed

Yazar Profili: https://www.wattpad.com/user/Cern_Acr





Alex

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba!

Eleştiri ve Tasarım isteklerini Facebook grubumuzdan almaktayız.

Facebook grubumuza üye olmak için Buraya Tıklayın!

×